FAQ | Najczęstsze pytania

Obsługa klienta i logowanie do systemu Legalis Księgowość Kadry Biznes
Obsługa klienta Legalis Księgowość Kadry Biznes
W jaki sposób można skontaktować się z Działem Obsługi Klienta?

Z Działem Obsługi Klienta można skontaktować się dzwoniąc pod numer telefonu: 22 311 22 22 wew. 4 lub wysyłając e-mail na adres: legalis@beck.pl

Czy w ramach abonamentu Legalis Księgowość Kadry Biznes przysługuje szkolenie czy też jest ono dodatkowo płatne?

Klientowi w ramach umowy przysługuje bezpłatne szkolenie dotyczące zakupionego systemu informacji prawnej.

Czy istnieje możliwość zmiany konfiguracji Legalis Księgowość Kadry Biznes w trakcie trwania abonamentu?

Tak, istnieje taka możliwość. W tym celu należy skontaktować się z Doradcą Klienta, z którym ustalane były warunki zakupionej licencji Legalis Księgowość Kadry Biznes lub z Działem Obsługi Klienta.

Gdzie znaleźć informację kiedy kończy się abonament Legalis Księgowość Kadry Biznes danej firmy?

Informację na ten temat można uzyskać klikając w znajdującą się w prawej górnej części strony startowej ikonę „Mój profil”.

Jak można spersonalizować system Legalis Księgowość Kadry Biznes

W firmach logowanie do systemu Legalis Księgowość Kadry Biznes może być realizowane przy użyciu loginu (adres e-mail) oraz hasła. Loginy zakłada administrator IT w firmie bądź Dział Obsługi Klienta Wydawnictwa (telefon: 22 311 22 22 wew. 4, e-mail: legalis@beck.pl).

Taki sposób logowania (spersonalizowany) umożliwia:

  • Dostęp do poradni eksperckiej, w ramach której istnieje możliwość uzyskania odpowiedzi eksperta na indywidualne pytanie.
  • Możliwość dodawania dokumentów do „Ulubionych”, dzięki czemu najczęściej używane akty prawne będą zawsze pod ręką.
  • Możliwość otrzymywania na adres e-mail alertów o zmianach w aktach prawnych, łatwe dotarcie do niedawno otwieranych dokumentów w Legalis Księgowość Kadry Biznes bez konieczności dodawania ich do ulubionych (funkcjonalności: „Historia”, „Ostatnio oglądane”).
  • Po kliknięciu w ikonę „Mój Profil” i wybraniu zakładki „Opcje Legalisa” istnieje możliwość ustawienia typu oraz rozmiaru czcionki.
Logowanie do systemu Legalis Księgowość Kadry Biznes
Co należy zrobić, gdy zdarzy się zapomnieć hasło do logowania?

Istnieje możliwość ustanowienia nowego hasła. Należy kliknąć pod oknem do zalogowania w link: https://biz.legalis.pl/najczestsze-problemy-z-logowaniem/.

Czy można zmienić login do systemu?

Prośbę dotyczącą zmiany loginu dostępu do Legalis Księgowość Kadry Biznes należy przesłać na adres e-mail: legalis@beck.pl.

Zawartość systemu Legalis Księgowość Kadry Biznes
Treści w systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes
Mamy dostęp do komentarza (lub innej publikacji), a obecnie nie można go otworzyć. Co należy zrobić?

Jeśli z jakiegoś powodu zaistniał problem z dostępem do wybranych treści, należy skontaktować się z Działem Obsługi Klienta pod numerem telefonu: 22 311 22 22 wew. 4 lub na adres e-mail: legalis@beck.pl.

Jak najłatwiej w Legalis Księgowość Kadry Biznes dotrzeć do poszukiwanego aktu prawnego, komentarza lub orzeczenia?

Do aktu prawnego, komentarza lub orzeczenia w systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes najłatwiej dotrzeć poprzez:

  • okno wyszukiwarki – wpisując słowa kluczowe, a następnie poprzez menu boczne z lewej strony ekranu zawężając otrzymane wyniki do typu poszukiwanych treści (np. akty prawne, komentarze czy orzeczenia);
  • główne akty prawne, komentarze i orzeczenia można znaleźć również na stronach modułów tematycznych dostępnych ze strony startowej systemu.
W jaki sposób szybko dotrzeć do tekstów czasopism, komentarzy i poradników dostępnych w Legalis Księgowość Kadry Biznes?

Dostęp do wszystkich tekstów czasopism, komentarzy i poradników najłatwiej uzyskać przez menu boczne znajdujące się na stronie głównej Legalis Księgowość Kadry Biznes.

System Legalis Księgowość Kadry Biznes nie wyszukał aktu prawnego. Jaka może być tego przyczyna?

Najczęstsze powody nie odnalezienia konkretnego aktu prawnego to:

  • Błąd w tytule aktu. Należy sprawdzić tytuł lub skorzystać z systemu podpowiedzi w wyszukiwarce.
  • Błąd w numerze, pozycji lub roku publikacji. Należy sprawdzić dane lub skorzystać z wyszukiwania tekstowego.
  • Akt już nie obowiązuje lub jest dopiero aktem oczekującym na wejście w życie. Wyszukiwarka przeszukuje domyślnie tylko akty obowiązujące. Należy ustawić wyszukiwanie w aktach nieobowiązujących lub oczekujących (opcja w wyszukiwarce zaawansowanej dla aktów prawnych – poprzez menu rozwijalne po prawej stronie okna wyszukiwarki).
Jak najłatwiej rozpocząć pracę na kilku dokumentach jednocześnie w Legalis Księgowość Kadry Biznes?

Wybrany dokument należy otworzyć w nowym oknie lub nowej zakładce przeglądarki. Najłatwiej skorzystać w tym celu z menu rozwijanego po kliknięciu prawym przyciskiem myszki w link do wybranego dokumentu.

W jaki sposób odszukać w systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes właściwy dla danej miejscowości urząd (np. urząd skarbowy)?

Odpowiedni urząd można odszukać poprzez „Informatory” dostępne w menu bocznym na stronie głównej Legalis Księgowość Kadry Biznes – należy wybrać odpowiednią kategorię (np. „urzędy skarbowe”) i wybrać z niej dany urząd, aby uzyskać dane teleadresowe. Alternatywnie istnieje możliwość skorzystania z wyszukiwarki tekstowej i wpisania frazy np. „Urząd Skarbowy Warszawa na ul. Borysa Sawinkowa” (dawna Dąbrowszczaków).

Praca z aktem prawnym
Z jaką częstotliwością aktualizowane są dane w systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes?

Dane w Legalis Księgowość Kadry Biznes aktualizowane są każdego dnia roboczego.

Jak mogę zmienić widok aktu prawnego, aby przy artykułach wyświetlały się ikony komentarzy, orzeczeń i in.?

„Widok aktu” – pierwsza z lewej strony zakładka na pasku nawigacyjnym nad aktem prawnym umożliwia wybór jednego spośród trzech dostępnych widoków aktu: nowoczesnego, klasycznego oraz tekstowego.

Jak najlepiej przenieść wybrane artykuły ustawy do edytora tekstu?

W panelu nawigacyjnym z lewej strony aktu prawnego należy wybrać zakładkę „Spis treści”. Następnie trzeba zaznaczyć te artykuły ustawy, które chcemy przenieść do edytora tekstu i kliknąć przycisk „Pokaż wybór”. W miejscu widoku pełnego tekstu aktu prawnego wyświetlą się wybrane przez nas artykuły. Następnie spośród ikon nad aktem prawnym należy wybrać „Eksportuj” i w kolejnym kroku „Edytuj”.

Gdzie można sprawdzić zmiany między obowiązującym tekstem przepisu, a jego poprzednimi wersjami?

Należy kliknąć w ikonę „Zegarka” znajdującą się przy artykule aktu prawnego, którego poprzednią wersję chcemy sprawdzić. System wyświetli interesujący przepis we wszystkich wersjach czasowych. Aby łatwiej zapoznać się ze zmianami, które miały miejsce pomiędzy poszczególnymi wersjami, warto kliknąć przycisk „NANIEŚ ZMIANY”.

Gdzie znaleźć akty wykonawcze do danej ustawy?

W menu bocznym z lewej strony tekstu aktu prawnego, w części „Relacje” znajduje się link „Wykonywany przez”. Po kliknięciu wyświetli się lista wszystkich aktów wykonawczych do danego aktu prawnego.

Czy Legalis Księgowość Kadry Biznes może wysłać informacje powiadamiające o mających wejść w życie zmianach ustawy?

Legalis Księgowość Kadry Biznes może informować o zmianach w przepisach, które zostały dodane do „Ulubionych”. W tym celu w zakładce „Mój profil” (w prawym górnym rogu ekranu) należy wybrać zakładkę „Opcje Legalisa”, a następnie przy pozycji „Wyślij e-mail informujący o zmianach” wybrać odpowiednią opcję.

Strony modułów tematycznych
Gdzie znaleźć aktualności z zakresu tematyki, którą zajmujemy się w firmie?

Do aktualności dotyczących pracy poszczególnych np. kadrowych najłatwiej dotrzeć wchodząc ze strony głównej systemu na stronę modułu tematycznego (np. Kadry i płace), która odpowiada zakresowi zadań Użytkownika. Na stronie tej można odszukać boks „Aktualności”.

Gdzie znaleźć potrzebne wzory dokumentów?

Wzory dokumentów można odszukać:

  • Na stronach modułów tematycznych w podziale na zakresy tematyczne.
  • Za pomocą prostej wyszukiwarki, wybierając z menu bocznego z lewej strony wyników wyszukiwania typ dokumentu „Wzory”.
  • Za pomocą wyszukiwarki zaawansowanej, zmieniając w rozwijanym menu (obok okna wyszukiwarki „Szukaj”) typ poszukiwanych dokumentów z „Wszystkie treści” na „Wzory”.
Czy jest miejsce w systemie, w którym znajduje się większość potrzebnych treści z obszaru działania działu firmy?

Na stronie głównej znajdują się linki do modułowych stron dedykowanych osobom analizującym w firmie przepisy prawa. Na każdej ze stron Użytkownik znajdzie większość treści potrzebnych w pracy. Dokumenty podzielone są pod względem typu (akty prawne, orzeczenia, komentarze, wzory, poradniki, praktyczne wyjaśnienia, tematy specjalne, aktualności, poradnia) oraz tematycznie.

Co to są „Tematy specjalne”?

„Tematy specjalne” dostępne są na stronach modułów tematycznych dedykowanych osobom analizującym w firmie przepisy prawa i zawierają, posegregowane na typy i podzielone tematycznie, wszystkie dostępne w Legalis Księgowość Kadry Biznes treści dotyczące danego zagadnienia.

Co to są „Praktyczne wyjaśnienia”?

To umieszczone w systemie odpowiedzi ekspertów Legalis Księgowość Kadry Biznes na pytania zadane przez Użytkowników z innych firm, w ramach usługi „Poradni eksperckiej”.

Personalizacja dostępu do systemu Legalis Księgowość Kadry Biznes
Historia pracy w systemie
Czy w Legalis Księgowość Kadry Biznes jest dostępna historia pracy na systemie?

Tak, dostęp do historii pracy Użytkownika możliwy jest na dwa sposoby:

  • W prawej, dolnej części strony startowej znajduje się box „Ostatnio oglądane” (warto kliknąć w link „WIĘCEJ…”).
  • Po kliknięciu w ikonę „Mój profil” (druga ikona od prawej strony, w menu znajdującym się w prawej, górnej części ekranu), a następnie w zakładkę „Historia” ukaże się wykaz ostatnio otwieranych dokumentów w podziale na ich typy. Ostatnia zakładka z prawej strony pokazuje wyniki działania wyszukiwarki.
Funkcja ulubione
Jak działa funkcja „Ulubione” w Legalis Księgowość Kadry Biznes?

Większość znajdujących się w Legalis Księgowość Kadry Biznes dokumentów można dodać do zakładki „Ulubione”. W ramach niej Użytkownik ma możliwość tworzenia folderów tematycznych lub grupowania dokumentów pod względem typu treści (akty prawne, orzeczenia, komentarze, itd.). Umieszczenie najczęściej wykorzystywanych dokumentów w „Ulubionych” zapewnia do nich szybki i bezpośredni dostęp. Aby zapisać dokument w teczce „Ulubione”, należy kliknąć w ikonę gwiazdki, znajdującą się nad dokumentem, w prawej górnej części ekranu.

Poradnia ekspercka systemu Legalis Księgowość Kadry Biznes
Zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi
W jaki sposób można zadać pytanie ekspertowi z poradni Legalis Księgowość Kadry Biznes?

Informacje nt. korzystania z poradni eksperckiej znajdują się na stronie internetowej: https://biz.legalis.pl/poradnia-ekspercka/.

Gdzie w Legalis Księgowość Kadry Biznes można znaleźć odpowiedzi na pytania zadane poradni eksperckiej przez innych Użytkowników?

Odpowiedzi na pytania innych Użytkowników Legalis Księgowość Kadry Biznes to dokumenty nazywane „Praktyczne wyjaśnienia”. Dostępne są one na systemie w bazie praktycznych wyjaśnień, którą znaleźć je można poprzez wyszukiwarkę albo na stronach modułowych (w podziale tematycznym).

Gdzie sprawdzić ile jeszcze, w ramach bieżącego abonamentu, można zadać pytań ekspertom z poradni Legalis Księgowość Kadry Biznes?

Informację na temat pozostałej do wykorzystania liczby pytań można znaleźć w górnej, prawej części każdej z poradni eksperckich.

Przetestuj System Legalis

 
Zadzwoń:
22 311 22 22
Koszt połączenia wg taryfy operatora.
lub zostaw nam swój numer telefonu i adres e-mail, a skontaktujemy się z Tobą:

W polu numeru telefonu należy stosować wyłącznie cyfry (min. 9).

To pole jest wymagane.


Wyślij

Wydawnictwo C.H.Beck
ul. Bonifraterska 17
00-203 Warszawa
Tel: 22 311 22 22
E-mail: legalis@beck.pl
NIP: 522-010-50-28, KRS: 0000155734
Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy
w Warszawie Kapitał Spółki: 88 000 zł

Zasady przetwarzania danych osobowych