Skontaktuj się z nami!
Zadzwoń: 22 311 22 22 lub napisz: [email protected]

Potrzebujesz dodatkowej pomocy? Wybierz formę:

Logowanie i personalizacja

Personalizacja Systemu Legalis Księgowość Kadry Biznes

Jak działa funkcja Ulubione w Systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes?

Większość znajdujących się w Legalis Księgowość Kadry Biznes dokumentów można dodać do zakładki Ulubione. Użytkownik ma możliwość tworzenia w niej folderów tematycznych lub grupowania dokumentów pod względem typu treści (akty prawne, orzeczenia, komentarze, itd.). Umieszczenie najczęściej wykorzystywanych dokumentów w Ulubionych zapewnia do nich szybki i bezpośredni dostęp. Aby zapisać dokument w teczce Ulubione, należy kliknąć w ikonę gwiazdki, znajdującą się nad dokumentem, w prawej górnej części ekranu.

Czy jest miejsce w Systemie, w którym znajduje się większość potrzebnych treści z obszaru interesującej mnie dziedziny?

W prawym górnym rogu, na stronie głównej, znajdują się linki do Moich modułów, czyli Modułów tematycznych, gdzie znajdują się treści podzielone na dziedziny. W każdym z nich Użytkownik znajdzie większość treści potrzebnych w pracy. Dokumenty podzielone są pod względem wybranych zagadnień.

Czy w Systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes można ustawić jeden z modułów jako stronę główną?

Tak. W centralnej, górnej części mojego modułu możliwe jest zaznaczenie opcji Ustaw jako stronę główną.

Gdzie znaleźć aktualności z zakresu tematyki, która mnie interesuje?

Do aktualności dotyczących pracy poszczególnych dziedzin, np. kadrowych, najłatwiej dotrzeć otwierając moduł Aktualności:

  • znajdujący się na stronie głównej, w lewej części ekranu; po otwarciu Aktualności warto skorzystać z możliwości wybory Dziedziny, którą jesteśmy zainteresowani
  • w każdym module tematycznym w jego górnej, lewej części.

Historia pracy w Systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes

Czy w Systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes jest dostępna historia pracy?

Tak, dostęp do historii pracy Użytkownika możliwy jest na dwa sposoby:

  • w prawej części strony startowej znajduje się boks Twój Legalis -> Ostatnio oglądane
  • po kliknięciu w ikonę Mój profil (druga ikona od prawej strony, w menu znajdującym się w prawej, górnej części ekranu), a następnie w zakładkę Historia ukaże się wykaz ostatnio otwieranych dokumentów w podziale na ich typy. Ostatnia zakładka z prawej strony pokazuje wyniki działania wyszukiwarki.

Logowanie do Systemu Legalis Księgowość Kadry Biznes

Jak zalogować się do Systemu Legalis Księgowość Kadry Biznes?

Klikając w przycisk Zaloguj – pojawia się okno logowania, gdzie należy wpisać swój indywidualny login i hasło*

Dzięki takiemu logowaniu będziesz miał dostęp m.in. do: Poradni Eksperckiej (jeśli jest dostępna w Twojej wersji abonamentu), własnych dokumentów w Ulubionych, Twojej Historii aktywności w Systemie, a także aktywujesz Alerty o zmianach w wybranych aktach prawnych.

*Jeżeli Użytkownik nie ma indywidualnego loginu i hasła powinien skontaktować się z informatykiem w swoim miejscu pracy lub z Działem Obsługi Klienta C.H.Beck pod nr tel. 22 311 22 22.

Korzystanie z wyszukiwarki

Odnajdywanie ustaw, aktów prawnych i odpowiedzi na zagadnienia

Jak szybko odnaleźć ustawę?

  • W okno wyszukiwarki wpisz kluczowe słowo lub wyrażenie występujące w tytule albo treści aktu prawnego, a następnie kliknij przycisk Enter na klawiaturze komputera lub ikonę lupki na wyszukiwarce. Ustawa powinna pojawić się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania.
  • Wpisz skrót aktu prawnego do wyszukiwarki. Listę skrótów znajdziesz Tutaj
  • Wpisz do wyszukiwarki rocznik Dziennika Ustaw lub Monitora Polskiego, a następnie jego pozycję według następującego wzoru: Dz.U. 2022 poz. 645 lub dzu 2022 poz 645.

Nie widzę aktów prawnych niższego rzędu w wynikach wyszukiwania. Jak je odnaleźć?

W okno wyszukiwarki wpisz słowo kluczowe lub wyrażenie występujące w tytule albo treści aktu prawnego, a następnie skorzystaj z możliwości zawężenia wyników wyszukiwania za pomocą lewego panelu, np. Akty Prawne -> Dziennik Ustaw -> Rozporządzenia lub Akty Prawne -> Prawo miejscowe -> Uchwała.

Jak znaleźć w Systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes odpowiedź na zagadnienie, nad którym aktualnie pracuję?

  • W okno wyszukiwarki wpisz słowo lub wyrażenie odpowiadające zagadnieniu, które Cię interesuje, a następnie skorzystaj z możliwości zawężenia wyników wyszukiwania za pomocą lewego panelu, np. Praktyczne Wyjaśnienia → Szukaj w wynikach → Rok → Hasło
  • Znajdź potrzebny akt prawny (sposoby wyszukiwania aktów prawnych opisane powyżej) a następnie kliknij w ikonę z plusem i otwórz treści powiązane z daną jednostką redakcyjną. Do dyspozycji masz m.in. Komentarze, Praktyczne Wyjaśnienia, Poradniki oraz Orzeczenia.

System Legalis Księgowość Kadry Biznes nie wyszukał aktu prawnego. Jaka może być tego przyczyna?

Najczęstsze powody nie odnalezienia konkretnego aktu prawnego to:

  • Błąd w tytule aktu. Należy sprawdzić tytuł lub skorzystać z systemu podpowiedzi w wyszukiwarce.
  • Błąd w numerze, pozycji lub roku publikacji. Należy sprawdzić dane lub skorzystać z wyszukiwania tekstowego.
  • Akt już nie obowiązuje lub jest dopiero aktem oczekującym na wejście w życie. Wyszukiwarka przeszukuje domyślnie tylko akty obowiązujące. Należy ustawić wyszukiwanie w aktach nieobowiązujących lub oczekujących (opcja w wyszukiwarce zaawansowanej dla aktów prawnych – poprzez menu rozwijalne po prawej stronie okna wyszukiwarki).

Praca na kilku dokumentach

Jak najłatwiej rozpocząć pracę na kilku dokumentach jednocześnie w Legalis Księgowość Kadry Biznes?

Wybrany dokument należy otworzyć w nowym oknie lub nowej zakładce przeglądarki. Najłatwiej skorzystać w tym celu z menu rozwijanego po kliknięciu prawym przyciskiem myszki w link do wybranego dokumentu.

Powyższą funkcję możesz uzyskać również dzięki otwarciu wielu stron głównych. W tym celu należy kliknąć prawym przyciskiem myszy w napis Legalis Księgowość Kadry Biznes lub ikonę Strony Głównej (pierwsza od lewej ikona „domu” znajdująca się w lewym górnym rogu Systemu).

Brak dostępu do publikacji

Dotychczas mieliśmy dostęp do komentarza (lub innej publikacji), a obecnie nie można go otworzyć. Co należy zrobić?

Jeśli z jakiegoś powodu zaistniał problem z dostępem do wybranych treści, należy skontaktować się z Działem Obsługi Klienta pod numerem telefonu: 22 311 22 22 lub na adres e-mail: [email protected].

Akty prawne

Aktualizacja danych w Systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes

Z jaką częstotliwością aktualizowane są dane w Systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes?

Dane w Systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes aktualizowane są każdego dnia roboczego.

Praca z aktem prawnym

Jak mogę zmienić widok aktu prawnego, aby przy artykułach wyświetlały się ikony komentarzy, orzeczeń?

Kliknij w Widok aktu. Jest to pierwsza z lewej strony zakładka na pasku nawigacyjnym nad aktem prawnym. Umożliwia wybór jednego spośród trzech dostępnych widoków aktu: nowoczesnego (ikony plusów przy numerach artykułów), klasycznego (ikony treści powiązanych, m.in. komentarzy, orzeczeń ect.) oraz tekstowego.

Jak najlepiej przenieść wybrane artykuły ustawy do edytora tekstu?

W panelu nawigacyjnym z lewej strony aktu prawnego trzeba wybrać zakładkę Spis treści. Następnie należy kliknięciem w kwadracik obok artykułu zaznaczyć te części ustawy, które chcemy przenieść do edytora tekstu i kliknąć przycisk Pokaż wybór. W miejscu widoku pełnego tekstu aktu prawnego wyświetlą się wybrane przez nas artykuły. Następnie spośród ikon nad aktem prawnym należy wybrać Eksportuj i w kolejnym kroku Edytuj.

Gdzie można sprawdzić zmiany między obowiązującym tekstem przepisu, a jego poprzednimi wersjami?

Należy kliknąć w ikonę plusa znajdującą się przy artykule aktu prawnego, którego poprzednią wersję chcemy sprawdzić, a następnie wybrać opcję Porównaj wersje. System wyświetli interesujący przepis we wszystkich wersjach czasowych. Aby łatwiej zapoznać się ze zmianami, które miały miejsce pomiędzy poszczególnymi wersjami, warto kliknąć przycisk Nanieś zmiany.

Gdzie znaleźć akty wykonawcze do danej ustawy?

W menu bocznym z lewej strony tekstu aktu prawnego, w części Relacje znajduje się link Wykonywany przez. Po kliknięciu wyświetli się lista wszystkich aktów wykonawczych do danego aktu prawnego.

Czy System Legalis Księgowość Kadry Biznes może wysyłać powiadomienia o mających wejść w życie zmianach ustawy?

System Legalis Księgowość Kadry Biznes może informować o zmianach w przepisach, które zostały zapisane do listy subskrybowanych aktów prawnych. Aby zapisać akt prawny do listy subskrypcyjnej należy kliknąć ikonę dzwonka (pierwsza ikona z lewej strony, na wysokości skróconej nazwy aktu prawnego), a następnie polecenie  Zapisz.

Orzeczenia

Praca z orzeczeniami w Systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes

Czy orzeczenie w Systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes można odszukać za pomocą sygnatury?

Tak. W okno wyszukiwarki wpisz numer sygnatury poszukiwanego orzeczenia, np. II OPS 4/05.

Jak otworzyć orzeczenie merytorycznie powiązane z wybranym przepisem?

Kliknij w ikonę plusa (pod którym znajdują się treści powiązane z danym artykułem) przy wybranym przepisie, a następnie wybierz Orzeczenia.

Dlaczego nie widzę wszystkich orzeczeń powiązanych z wybranym przepisem?

W pierwszej kolejności w Systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes wyświetlane są orzeczenia tezowane.
Jeśli chcesz wyświetlić również orzecznictwo nietezowane, po otwarciu rozstrzygnięć dla danego przepisu w lewym panelu zaznacz opcję Tezowane -> nie.

Czy mogę wyświetlić orzeczenia najchętniej cytowane w innych rozstrzygnięciach lub przez autorów publikacji (komentarze, poradniki, czasopisma)?

Tak. Za pomocą sortowania wyników wyszukiwania orzeczeń w prawym górnym rogu (lista rozwijana) wybierz opcję wg cytowań. Po otwarciu wybranego orzeczenia zwróć uwagę na prawy panel Powiązanych dokumentów, za pomocą którego otworzysz potrzebny zbiór powiązanych rozstrzygnięć.

Przydatne treści autorskie

Praca z treściami autorskimi w Systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes

W jaki sposób szybko dotrzeć do tekstów czasopism, komentarzy i poradników dostępnych w Legalis Księgowość Kadry Biznes?

Dostęp do wszystkich tekstów czasopism, komentarzy i poradników najłatwiej uzyskać przez menu boczne znajdujące się na stronie głównej Legalis Księgowość Kadry Biznes.

Czy elementy księgozbioru (komentarze, poradniki, praktyczne wyjaśnienia) są powiązane w Legalis Księgowość Kadry Biznes z wybranym przepisem?

Tak. Kliknij w treści powiązane z danym artykułem (ikona plusa przy numerze artykułu przepisu), a następnie wybierz potrzebny zakres księgozbioru. W dalszej kolejności możesz korzystać z filtrów dostępnych z lewej strony ekranu.

Jak dotrzeć do księgozbioru powiązanego merytorycznie z całym aktem prawnym?

Otwórz wybrany akt prawny, a następnie z lewej strony kliknij w Dokumenty powiązane.

Jak odnaleźć pełen księgozbiór dla poszukiwanego zagadnienia, np. „badania lekarskie”?

W wyszukiwarce wpisz poszukiwane zagadnienie i zmień w rozwijanym menu (obok okna wyszukiwarki Szukaj) typ poszukiwanych dokumentów z Wszystkie treści na Księgozbiór.

Tematy specjalne, Praktyczne wyjaśnienia, Analizy

Czym są Tematy specjalne?

Tematy specjalne dostępne są na stronach modułów tematycznych i zawierają posegregowane na kategorie oraz podzielone tematycznie, wszystkie dostępne w Systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes treści dotyczące danego zagadnienia.

Czym są Praktyczne wyjaśnienia?

To umieszczone w Systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes odpowiedzi ekspertów na pytania zadane przez Użytkowników z innych urzędów, organizacji i firm, w ramach usługi Poradni eksperckiej.

Czym są Analizy?

Analizy to kompleksowe omówienie istotnych problemów z obszarów prawa pracy, podatkowych i innych; to omówienie zagadnień trudnych i niejednoznacznie interpretowanych.

Poradnia ekspercka

Korzystanie z Poradni eksperckiej w Systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes

W jaki sposób można zadać pytanie Ekspertowi z poradni Legalis Księgowość Kadry Biznes?

Na stronie głównej lub w Twoim module kliknij w Zadaj pytanie, a następnie wybierz rodzaj dziedziny w jakiej chcesz skonsultować się z Ekspertem.

Gdzie sprawdzić ile jeszcze, w ramach bieżącego abonamentu, można zadać pytań Ekspertom z Poradni Legalis Księgowość Kadry Biznes?

Na stronie głównej oraz w każdym module tematycznym masz możliwość skorzystania z poradni. Liczbę pytań pozostałych do wykorzystania oraz będących w konsultacji znajdziesz tuż nad przyciskiem Zadaj pytanie.

Gdzie w Systemie Legalis Księgowość Kadry Biznes można znaleźć odpowiedzi na pytania zadane w Poradni Eksperckiej przez innych Użytkowników?

Odpowiedzi na pytania innych Użytkowników Legalis Księgowość Kadry Biznes to dokumenty nazywane Praktyczne wyjaśnienia. Poddane anonimizacji, dostępne są w bazie Praktycznych wyjaśnień, którą znaleźć można poprzez wyszukiwarkę albo na stronach modułowych (w podziale tematycznym).

Czy w Poradni eksperckiej można zadać pytanie telefonicznie?

Tak, jest to możliwe w Poradniach z dziedzin Finanse publiczne oraz Kadry i płace.

Wsparcie Klienta

Kontakt z Działem Obsługi Klienta

W jaki sposób można skontaktować się z Działem Obsługi Klienta?

Z Działem Obsługi Klienta można skontaktować się dzwoniąc pod numer telefonu: 22 311 22 22 lub wysyłając wiadomość e-mail na adres: [email protected]

Abonament Legalis Księgowość Kadry Biznes

Czy w ramach abonamentu Legalis Księgowość Kadry Biznes przysługuje szkolenie, czy też jest ono dodatkowo płatne?

Klientowi w ramach umowy przysługuje bezpłatne szkolenie dotyczące zakupionego systemu informacji prawnej.

Więcej informacji na temat szkoleń znajdziesz na stronie: biz.legalis.pl/pomoc/szkolenia

Czy istnieje możliwość zmiany konfiguracji Systemu Legalis Księgowość Kadry Biznes w trakcie trwania abonamentu?

Tak, istnieje taka możliwość.
W tym celu należy skontaktować się z Doradcą Klienta, z którym ustalane były warunki zakupionej licencji Legalis Księgowość Kadry Biznes lub z Działem Obsługi Klienta dzwoniąc pod numer telefonu: 22 311 22 22 lub wysyłając e-mail na adres: [email protected]

Gdzie znaleźć informację, kiedy kończy się abonament na System Legalis Księgowość Kadry Biznes?

Informację na ten temat można uzyskać klikając w znajdującą się w prawej górnej części strony startowej ikonę Mój profil -> Moje moduły.

Co należy zrobić, gdy zdarzy się zapomnieć hasło do logowania?

Istnieje możliwość ustanowienia nowego hasła. W oknie logowania należy kliknąć w link POTRZEBUJESZ POMOCY Z LOGOWANIEM ?

Czy można zmienić login do systemu?

Prośbę dotyczącą zmiany loginu dostępu do Legalis Księgowość Kadry Biznes należy przesłać na adres poczty e-mail: [email protected].

Nie znalazłeś odpowiedzi?

Skontaktuj się z nami: 22 311 22 22 lub [email protected]