Bezpłatny e-book "Wycena usług księgowych i współpraca z klientem biura rachunkowego"

Relacje i rozmowy z klientem są trudne dla księgowych i właścicieli biur rachunkowych. Wielu księgowych określa kontakty z klientami i relacje jako najtrudniejszą część swojej pracy, wyzwaniem są dla nich rozmowy z klientami, egzekwowanie zapisów umowy, nieterminowość,  oczekiwania klientów oraz ich roszczeniowa czy konfrontacyjna postawa, a także oczekiwania świadczenia usług nie objętych umową i załatwiania za klientów spraw, które mogliby załatwić sami.

Nawet „ułożone” długoletnie relacje z klientami stały się czasochłonne i wymagające dodatkowego zaangażowania. Realnie większa ilość pracy, wzrost cen nabywanych towarów i usług, inflacja wymusiły na księgowych podniesienie cen.

Wycena usług księgowych i negocjacje sprawiają trudności wielu właścicielom biur rachunkowych.

Jeśli:

✓ Wycena usługi to dla Ciebie zawsze stres
✓ Zawsze zaniżasz cenę w obawie przed utratą klienta
✓ Źle się czujesz z obiekcjami i emocjami klienta
✓ Masz te same ceny od lat
✓ Czujesz się niekomfortowo z obiekcjami klienta
✓ Masz klientów których unikasz
✓ Nie jesteś w stanie wyegzekwować od klienta dokumentów na czas
✓ Klienci oczekują od Ciebie natychmiastowego zajęcia się ich sprawami a Ty nie umiesz odmówić
✓ Nie wiesz jak radzić sobie z klientem: roszczeniowym, konfrontacyjnym/agresywnym, pochłaniającym mnóstwo czasu, nie wywiązującym się ze swoich obowiązków lub wywiązującym się na ostatnią chwilę
✓ Nie umiesz odmawiać gdy klient oczekuje niemożliwego lub zajęcia się czymś natychmiast

Czego dowiesz się z naszej publikacji?

• Jak wyceniać usługi księgowe?
• Jak negocjować z klientem?
• Jak radzić sobie z emocjami i obiekcjami klientów?
• Jak często i w jaki sposób podnosić ceny usług księgowych?
• Jak przedstawić klientowi jego korzyści?
• Jak podnieść ceny i nie stracić klientów?
• Jakie kryteria przyjmują klienci oceniając sposób ich obsługiwania przez biuro?
• Jak postępować z tzw. „trudnymi klientami” (klient roszczeniowy, arogancki klient agresywny, klient który nie współpracuje lub jest niepunktualny)?
• Jak pogodzić stanowczość i uprzejmość wobec klienta?– zachowania asertywne.
• Jak odmawiać gdy klient oczekuje natychmiast lub niemożliwego?
• Jak zachęcić klientów do współpracy, jak uczyć klientów dobrych praktyk, jak wymagać?
• Jak radzić sobie z własnymi trudnymi emocjami pojawiającymi się w kontakcie z klientem?
• Jak stworzyć atmosferę przyjazną zarówno dla pracowników jak i klientów?

Odpowiednia polityka cenowa i dobre relacje z klientem to większe zyski z działalności i komfort pracy,
dlatego warto uczyć się dobrze wyceniać swoje usługi.

 

Od Autorki:

 

Iwona Kordjak
Prawnik, doradca podatkowy, trener, certyfikowany coach

Wycena usługi, negocjacje, rozmowy z klientem i relacje z klientem to nieodłączne elementy prowadzenia biura rachunkowego.

Klienci poszukują profesjonalnych, rzetelnych i niezawodnych usług księgowych. Jednocześnie chcą dobrze się czuć w relacji z usługodawcą, widzieć jego właściwą postawę i zaangażowanie, wiedzieć, ile i za co płacą.

Wycenianie usług księgowych, jak każdych usług niematerialnych, jest trudne, bo klient nie widzi ani nakładu pracy, ani drogi, którą księgowy przeszedł do swojego profesjonalizmu. Wyzwania księgowych w zakresie wyceny, podawania ceny klientowi, rozmów o pieniądzach i negocjacji z klientem związane są zazwyczaj z obawą przed reakcją i obiekcjami klienta, konfrontacją z jego niezadowoleniem.

 

Praktyczny poradnik

W jaki sposób prowadzić rozmowy telefoniczne i jak pisać wiadomości informujące o zmianach?

Analiza kryteriów

Jakie kryteria przyjmują klienci oceniając sposób ich obsługiwania przez biuro?

Praca z klientem

Co o pracy z klientem powinien wiedzieć pracownik biura rachunkowego?

Tworzenie standardów

Czego wymagać od pracowników i jak tworzyć standardy biura
w pracy z klientem?

 

Pobierz bezpłatny e-book „Wycena usług księgowych i współpraca z klientem biura rachunkowego”

 

Wypełnij formularz, w e-mailu zwrotnym otrzymasz link do publikacji.

 

    Oferta bezpłatnego e-booka kierowana jest do firm, biur rachunkowych, instytucji, kancelarii prawnych i nie jest dostępna dla klientów indywidualnych.

    Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo C.H.Beck sp. z o.o., Warszawa, ul. Bonifraterska 17, kontakt: daneosobowe[at]beck.pl. Dane przetwarzamy w celu realizacji zamówionych usług. W sytuacjach przewidzianych prawem, przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.



     

    Zapoznaj się z zawartością publikacji

    "Wycena usług księgowych i współpraca z klientem biura rachunkowego" - wszystko co musisz wiedzieć

    Iwona Kordjak

    2022 r.

    Wydawnictwo C.H.Beck

    Spis treści

    1.Wycena usług księgowych. Negocjacje i rozmowy o pieniądzach z klientem biura rachunkowego

    1.1. Wycena usług księgowych
    • Ile to powinno kosztować?
    • Dlaczego ta sama usługa ma różną wartość?
    • Dla jakich klientów chcę świadczyć usługi?
    • Jak dobrze skalkulować cenę, jakie elementy uwzględnić?
    • Strategie wyceny usług
    • Ile kosztuje godzina Twojej pracy? Jak ustalić stawkę godzinową?
    • Dlaczego kopiowanie cenników konkurencji nie ma sensu?
    • Co robić, gdy ceny konkurencji są niższe?
    • Podawanie ceny klientowi
    • Możliwe reakcje klienta na zaproponowaną cenę i sposoby radzenia sobie z nimi
    • Jak wycenić usługi, a właściwie przysługi dla znajomych i znajomych znajomych?
    • Nie tylko wycena – monitorowanie płatności, reakcja na opóźnienia

    2. Negocjacje i rozmowy o pieniądzach z klientem biura
    • Dlaczego trudno podnieść cenę?
    • Jak poradzić sobie z emocjami klienta? Jak podnieść ceny i nie stracić klienta?.
    • Jakie przekonania blokują podnoszenie cen?
    • Jak zakomunikować podniesienie cen?
    • Pracownicy i spójny przekaz w zakresie cen
    • Wiadomości e-mail o podwyżce

    3. Komunikacja i relacja z klientem w biurze rachunkowym

    3.1. Skuteczna relacja z klientem

    3.2. Jakie są potrzeby klientów biur rachunkowych? Jak wygląda biuro i usługa idealna w opinii klientów?

    3.3.Wysokiej jakości komunikacja z klientem biura
    • Wyzwania w komunikacji księgowych
    • Standardy dobrej komunikacji
    • Relacje z klientami w dobie transformacji cyfrowej
    • Postawa
    • O co warto zadbać w komunikacji z klientem?

    3.4. Jak postępować z tzw. „trudnymi klientami” (klient roszczeniowy, arogancki, klient agresywny, klient, który nie współpracuje lub jest niepunktualny)
    • Typy trudnych klientów
    • Klient w emocjach, klient roszczeniowy, który ma pretensje, że nie zajmiesz się nim natychmiast
    • Klient chaotyczny i niezorganizowany, czyli ćwiczenie komunikacji asertywnej

    O Autorze

    Iwona Kordjak 

    Prawnik, doradca podatkowy, trener, coach certyfikowany przez International Coaching Community  od 2011 r., team coach, facylitator action learning, mentor, konsultantka w zakresie wspierania efektywności osobistej. Absolwentka WPiA na UW, podyplomowych studiów rachunkowości na SGH,  Szkoły Team Coachingu HPR Group. Organizatorka i prelegentka konferencji z zakresu rozwoju pracowników i rozwoju osobistego. Redaktor naczelna „Monitora Podatkowego”

    Od 15 lat prowadzi szkolenia zespołów firm i administracji oraz procesy coachingowe indywidualne, grupowe i kryzysowe dla firm i organizacji przeprowadzające przez proces zmiany w obszarze kompetencji pracowniczych i  liderskich. Prowadzi autorskie szkolenie z wyceny usług księgowych i relacji z klientem biura rachunkowego.

    Jest trenerem z zakresu umiejętności menadżerskich, kompetencji pracowników i zespołów oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Pomaga ludziom i organizacjom zrealizować zaplanowane cele, zwiększyć skuteczność poprzez dostarczenie narzędzi do bezpiecznego wprowadzania potrzebnych zmian, uświadomionej skutecznej komunikacji, wdrażania kultury wartości w organizacjach oraz wspierania we wdrażaniu dobrej kultury organizacyjnej tworzącej wspierające i przyjazne środowisko pracy.

    Wypróbuj System Legalis. Pełna wersja programu bezpłatnie na 7 dni!

    Zadzwoń:
    22 311 22 22
    lub zostaw swoje dane, a Doradca przeprowadzi szkolenie z obsługi
    i uruchomi dostęp

    W polu numeru telefonu należy stosować wyłącznie cyfry (min. 9).

    W polu numeru NIP należy stosować wyłącznie cyfry (min. 10).

    Uzyskaj dostęp

    * Pola wymagane
    Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo C.H.Beck sp. z o.o., Warszawa, ul. Bonifraterska 17, kontakt: daneosobowe[at]beck.pl. Dane przetwarzamy w celu marketingu własnych produktów i usług, w celach wskazanych w treści zgód, jeśli były wyrażane, w celu realizacji obowiązków prawnych, oraz w celach statystycznych. W sytuacjach przewidzianych prawem, przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.


    Oferta kierowana jest do biur rachunkowych, firm, instytucji i nie jest dostępna dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.