Pozwolenie na budowę przez ePUAP

W czasie pandemii koronawirusa administracja przechodzi na załatwianie spraw elektronicznie, a przy większej liczbie inwestycji wystarczy jedynie zawiadomienie o zakończeniu budowy. Takie rozwiązania znalazły się w tzw. drugiej tarczy antykryzysowej.

Za pomocą platformy ePUAP będzie można złożyć wniosek o wydanie pozwolenia na budowę i dołączyć do niego projekt w formie elektronicznej. Z tym rozwiązaniem sprzęgnięte są uprawnienia organów administracji, które będą mogły zrezygnować z przeprowadzenia postępowania administracyjnego oraz udostępnić akta lub pojedyncze dokumenty drogą elektroniczną. Po zakończeniu budowy będzie można przesłać do powiatowego inspektora nadzoru budowlanego zawiadomienie – taka możliwość będzie również przy budynkach wielorodzinnych, o co walczyli deweloperzy.

W nowej ustawie mają zostać także odwieszone niektóre przepisy związane z procesem inwestycyjnym. Wcześniej Polski Związek Firm Deweloperskich w piśmie do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego alarmował, że zawieszenie biegu terminów administracyjnych może mieć zły wpływ na branżę budowlaną, choćby pod tym względem, że organy administracji nie będą zobligowane do wydania w terminie decyzji o zatwierdzeniu projektu architektoniczno-budowlanego.

Nowa ustawa odwiesza bieg niektórych terminów, np. w sprawie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, czy uchwałę o lokalizacji inwestycji mieszkaniowych wydawaną na podstawie specustawy mieszkaniowej. W dalszym ciągu jednak zawieszony jest bieg np. terminu na wydanie decyzji środowiskowej. Ponadto, po złożeniu zawiadomienia o zakończeniu budowy przez ePUAP trzeba i tak poczekać 14 dni, w czasie których nadzór budowlany może się zastanowić, czy wnieść sprzeciw.




 

Przetestuj System Legalis

 
Zadzwoń:
22 311 22 22
Koszt połączenia wg taryfy operatora.
lub zostaw swoje dane, a Doradca zdalnie
zbada Twoje potrzeby i uruchomi dostęp

W polu numeru telefonu należy stosować wyłącznie cyfry (min. 9).


Wyślij

* Pola wymagane

Zasady przetwarzania danych osobowych: Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo C.H.Beck sp. z o.o., Warszawa, ul. Bonifraterska 17, kontakt: daneosobowe[at]beck.pl. Dane przetwarzamy w celu marketingu własnych produktów i usług, w celach wskazanych w treści zgód, jeśli były wyrażane, w celu realizacji obowiązków prawnych, oraz w celach statystycznych. W sytuacjach przewidzianych prawem, przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.


Wydawnictwo C.H.Beck
ul. Bonifraterska 17
00-203 Warszawa
Tel: 22 311 22 22
E-mail: legalis@beck.pl
NIP: 522-010-50-28, KRS: 0000155734
Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy
w Warszawie Kapitał Spółki: 88 000 zł

Zasady przetwarzania danych osobowych