Poradnia ekspercka

Skonsultuj z ekspertem rozwiązanie problematycznych kwestii.

Dzięki dostępowi do Poradni otrzymasz indywidualną pomoc od jednego ze 140 ekspertów w rozwiązaniu problematycznych spraw.

Konsultacje pozwalają zaoszczędzić czas i są cenną wskazówką przy podejmowaniu decyzji.

Wypełnij formularz na dole strony, odbierz testowy dostęp i skorzystaj z bezpłatnego pytania do ekspertów Poradni.

Bezpłatny dostęp

Pełna wersja
Legalis Księgowość Kadry Biznes
przez 7 dni

Indywidualna pomoc w rozwiązaniu problematycznych kwestii od jednego ze 140 ekspertów

Odbierz 3 bezpłatne konsultacje z ekspertami Poradni

Najważniejsze korzyści Poradni eksperckiej

Rozwiązanie indywidualnego problemu

Możesz zadawać pytania w indywidualnej sprawie. Zyskasz wsparcie merytoryczne poprzez dedykowaną opinię, a nie odniesienie do podobnego rozwiązania zastosowanego u innych.

Profesjonalna odpowiedź pisemna

Porady przygotowywane przez ekspertów składają się z podstawy prawnej i uzasadnienia zawierającego konkretne wskazówki, np. jak zaklasyfikować wydatek, zaksięgować zdarzenie gospodarcze, napisać instrukcje i regulamin, czy wzór dokumentu.

Codzienna możliwość kontaktu
z ekspertem

Konsultacje telefoniczne odbywają się w dni robocze, w godzinach 8.00-16.00. Odpowiedź pisemną na pytanie mailowe otrzymasz maksymalnie do 5 dni roboczych.

Archiwum pytań

Wszystkie Twoje pytania zapisane są w archiwum. Gotową odpowiedź możesz wydrukować ze swojego konta użytkownika. Będzie ona widoczna wyłącznie dla Ciebie.

Kim są Eksperci Poradni?

Eksperci Poradni to praktycy z wieloletnim doświadczeniem. Konsultacje pozwalają zaoszczędzić czas i są cenną wskazówką przy podejmowaniu decyzji. Indywidualną pomoc otrzymasz od jednego ze 140 ekspertów. Poniżej prezentujemy sylwetki wybranych ekspertów:

Iwo Fisz

Iwo Fisz

Radca prawny, były członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu. Doradza w zakresie prawa nieruchomości, planowania i zagospodarowania przestrzennego, urządzeń przesyłowych, informacji publicznej oraz ochrony przyrody i środowiska.

Andrzela Gawrońska-Baran

Andrzela Gawrońska-Baran

Radca prawny, doktor nauk prawnych. Była wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych i wieloletni pracownik Departamentu Prawnego tego Urzędu.

Anna Kiepas-Kokot

Anna Kiepas-Kokot

Dr hab. inż. w dyscyplinie naukowej ochrona i kształtowanie środowiska; adiunkt w Katedrze Ekologii, Ochrony i Kształtowania Środowiska Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie.

Maja Liberadzka

Maja Liberadzka

Specjalistka ds. ochrony danych w ODO24 sp. z o.o. Adwokat z kilkuletnim doświadczeniem w zakresie świadczenia usług prawnych na rzecz podmiotów indywidualnych, spółek handlowych, instytucji kultury.

Maciej Nałęcz

Maciej Nałęcz

Specjalista z zakresu prawa pracy, autor m.in. komentarzy do KP oraz monografii dotyczących akt osobowych, świadectwa pracy, ZFŚS, regulaminu pracy i wynagradzania, konsultant w kancelarii.

Ewa Wanda Maruszewska

Ewa Wanda Maruszewska

Profesor UE w Katowicach, dr hab. z zakresu finansów. Dyplomowana księgowa, członkini Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autorka kilkudziesięciu polskich i zagranicznych publikacji naukowych, w tym pozycji interdyscyplinarnych, łączących inżynierię produkcji czy aspekty behawioralne z badaniami w rachunkowości.

Katarzyna Trzpioła

Katarzyna Trzpioła

Adiunkt w Katedrze Finansów i Rachunkowości UW. Specjalista z zakresu rachunkowości finansowej, zarządczej i podatkowej. Szkoleniowiec i wykładowca. Autorka artykułów i książek z zakresu rachunkowości, w tym m.in. kolejnych wydań książki Podatkowe i rachunkowe zamknięcie roku.

Katarzyna Wrońska-Zblewska

Katarzyna Wrońska-Zblewska

Prawnik, specjalista prawa pracy. Praktyk, od wielu lat zajmujący się prawem pracy oraz BHP. Doświadczony szkoleniowiec, autorka licznych publikacji z dziedziny prawa pracy, w tym również książkowych.

Poradnie eksperckie

Zakres tematyczny

Księgowość i podatki

Poradnia telefoniczna i e-mailowa

Możliwość uzyskania odpowiedzi na pytanie z zakresu tematycznego modułu Księgowość i podatki.

Konsultacja dotyczyć może:

  • • prowadzenia spraw z zakresu księgowości i sprawozdawczości (księgowania zdarzeń gospodarczych, rozliczeń księgowych w różnych sytuacjach, w tym losowych),
  • • rozliczania VAT, podatków dochodowych oraz lokalnych (prawidłowego zaliczania wydatków do kosztów podatkowych, wskazówek przy wypełnianiu deklaracji podatkowych).

Kadry i płace

Poradnia telefoniczna i e-mailowa

Możliwość uzyskania odpowiedzi na pytanie z zakresu tematycznego modułu Kadry i płace.

Konsultacja dotyczyć może:

  • • nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy, czasu pracy, urlopów, prowadzenia dokumentacji kadrowej,
  • • zagadnień związanych z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych, podatkiem dochodowym (PIT) oraz ubezpieczeniami społecznymi.

Ochrona środowiska

Poradnia e-mailowa

Możliwość uzyskania odpowiedzi na pytanie z zakresu tematycznego modułu Ochrona środowiska.

Konsultacja dotyczyć może:

  • • decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, pozwolenia zintegrowanego, wycinki drzew w procesie inwestycyjnym, odbioru odpadów w procesie budowlanym,
  • • zagadnień związanych z wycinką drzew, gospodarką odpadami innymi niż komunalne, transportem substancji niebezpiecznych, recyklingiem pojazdów, bateriami i akumulatorami, gospodarką zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym, bronią i amunicją, handlem uprawnieniami do emisji gazów, nawozami i nawożeniem, inwestycjami wiatrowymi i OZE.

RODO

Poradnia e-mailowa

Możliwość uzyskania odpowiedzi na pytanie z zakresu tematycznego modułu Ochrona danych osobowych.

Konsultacja dotyczyć może:

  • • przetwarzania danych osobowych, oceny ryzyka, oceny skutków dla przetwarzania danych, klauzul informacyjnych,
  • •  zagadnień związanych z incydentami bezpieczeństwa ochrony danych, kontroli przestrzegania ochrony danych, obowiązków inspektora ochrony danych.

Zamówienia publiczne

Poradnia e-mailowa

Możliwość uzyskania odpowiedzi na pytanie z zakresu tematycznego modułu Zamówienia publiczne.

Konsultacja dotyczyć może:

  • • przygotowania i przeprowadzenia postępowania przetargowego,
  • • sporządzenia dokumentacji (np. SIWZ, protokół postępowania),
  • • przygotowania oferty i zawarcia umowy.

Budownictwo i nieruchomości

Poradnia e-mailowa

Możliwość uzyskania odpowiedzi na pytanie z zakresu tematycznego modułu Budownictwo i nieruchomości.

Konsultacja dotyczyć może:

  • • obowiązków z zakresu prawa budowlanego i nieruchomości,
  • • dokumentów i procedur niezbędnych w realizacji codziennych zadań przedsiębiorcy.

Jak działają Poradnie eksperckie?

Poradnia e-mailowa

Korzystając z formularza wyślij wiadomość z opisem problemu. W jednym e-mailu możesz zadać jedno pytanie.

Odpowiedź pisemną otrzymasz w ciągu maksymalnie 5 dni roboczych.

Wszystkie Twoje pytania zapisane są w archiwum. Gotową odpowiedź możesz pobrać lub wydrukować ze swojego konta użytkownika. Będzie ona widoczna wyłącznie dla Ciebie.

Poradnia telefoniczna

Zadzwoń pod numer widoczny w Poradni i podaj codziennie aktualizowany kod dostępu do poradni.

Poradnia telefoniczna działa w dni robocze w godzinach 8:00-16:00.

Jeżeli dzwonisz przed 8:00 lub po 16:00 – nagraj wiadomość dla eksperta, który oddzwoni w ciągu 2 dni roboczych. Pamiętaj o podaniu imienia, nazwiska, nazwy jednostki i numeru telefonu.

W dostępie testowym oferujemy 3 indywidualne konsultacje z ekspertami Poradni

Wypróbuj Legalis Księgowość Kadry Biznes. Pełna wersja programu bezpłatnie na 7 dni!

Zadzwoń:
22 311 22 22
lub zostaw swoje dane, a Doradca przeprowadzi szkolenie z obsługi
i uruchomi dostęp

W polu numeru telefonu należy stosować wyłącznie cyfry (min. 9).

W polu numeru NIP należy stosować wyłącznie cyfry (min. 10).

Uzyskaj dostęp

* Pola wymagane
Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo C.H.Beck sp. z o.o., Warszawa, ul. Bonifraterska 17, kontakt: daneosobowe[at]beck.pl. Dane przetwarzamy w celu marketingu własnych produktów i usług, w celach wskazanych w treści zgód, jeśli były wyrażane, w celu realizacji obowiązków prawnych, oraz w celach statystycznych. W sytuacjach przewidzianych prawem, przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.


Oferta kierowana jest do biur rachunkowych, firm, instytucji i nie jest dostępna dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.