Nie, przepisy o dokumentacji pracowniczej nie nakładają na pracodawcę obowiązku odebrania od pracowników oświadczeń o zapoznaniu się ze zmianami w regulaminie pracy.
Z przepisów rozporządzenia w sprawie dokumentacji pracowniczej wynika, że w części B akt osobowych pracownika pracodawca powinien umieszczać oświadczenia lub dokumenty dotyczące nawiązania stosunku pracy oraz przebiegu zatrudnienia pracownika, w tym potwierdzenie zapoznania się przez pracownika z treścią regulaminu pracy. Natomiast przepisy tego rozporządzenia nie nakładają na pracodawcę obowiązku uzyskiwania takiego oświadczenia od pracownika w razie zmian w regulaminie pracy. Natomiast z art. 1043 § 1 Kodeksu pracy wynika, że regulamin pracy wchodzi w życie po upływie 2 tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników, w sposób przyjęty u danego pracodawcy. Przyjmuje się, że ten przepis stosuje się odpowiednio do zmian w regulaminie pracy. Zatem warunkiem obowiązywania regulaminu oraz zmian do niego jest podanie ich do wiadomości wszystkich pracowników.
Nie wyklucza to jednak prawa pracodawcy do tego, aby zażądać od pracowników, aby potwierdzili, np. na piśmie czy w drodze elektronicznej, zapoznanie się ze zmianami do regulaminu (np. składając podpis na wspólnej liście zawierającej oświadczenie o zapoznaniu się ze zmianami), której pracodawca nie będzie włączał do akt osobowych poszczególnych pracowników.