Od 31.7.2021 r. biura rachunkowe muszą stosować ustawę AML.
Przygotuj się na zmiany z e-bookiem od C.H.Beck.

 

Od Autorów:

Marta Wysocka-Fronczek

Biura rachunkowe stanęły przed wyzwaniem przystosowania się do szeregu nowych obowiązków. Przekazujemy wskazówki, jak praktycznie się w nie wdrożyć i uniknąć kar finansowych związanych z niestosowaniem się do ustawy.

W naszym e-booku znajdziesz również wszystkie wzory dokumentów niezbędnych do wdrożenia się w regulacje AML.

 

 

Wojciech Kapica

14 lipca 2021 r. weszła w życie najobszerniejsza, jak do tej pory, nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, przy czym największe zmiany miały ponad 4-miesięczne vacatio legis. Warto już dzisiaj zapoznać się ze zmianami wchodzącymi w życie 31 października 2021 r., które wydają się być proste i niewielkie, lecz w sposób gruntowny zmieniają kompetencje instytucji obowiązanych i wymagany od nich stopień staranności przy wykonywaniu ich zadań.

 

31 października 2021 r.

Zmiany częściowo weszły w życie 31 lipca 2021 r., a kolejne wejdą 31 października zgodnie z nowelizacją ustawy z 30.3.2021 r. o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu oraz niektórych innych ustaw.

Nowy katalog podmiotów zobowiązanych

Do grupy podmiotów zobowiązanych do realizacji obowiązków w zakresie AML dołączono również osoby świadczące usługi sporządzania deklaracji, prowadzenia ksiąg podatkowych, udzielania porad, opinii lub wyjaśnień z zakresu przepisów prawa podatkowego lub celnego.

Wzory dokumentów

W e-booku znajdziesz wszystkie wzory dokumentów niezbędnych do wdrożenia się w regulacje AML.

Pobierz bezpłatny e-book „AML w biurze rachunkowym”

Wypełnij formularz, w e-mailu zwrotnym otrzymasz link do publikacji.

 

    Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo C.H.Beck sp. z o.o., Warszawa, ul. Bonifraterska 17, kontakt: daneosobowe[at]beck.pl. Dane przetwarzamy w celu realizacji zamówionych usług. W sytuacjach przewidzianych prawem, przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.



     

    "AML w biurze rachunkowym" - wszystko co musisz wiedzieć

    Wojciech Kapica, Marta Wysocka-Fronczek

    2021

    Zapoznaj się z zawartością publikacji:

    Spis treści

    1. Obowiązki biur rachunkowych

    1.1. Osoba odpowiedzialna
    1.2.  Wdrożenie wewnętrznych regulacji
    1.3. Obowiązek szkoleniowy
    1.4. Analiza oceny ryzyka
    1.5. Identyfikacja klienta
    1.6. Beneficjent rzeczywisty
    1.7. Identyfikacja PEP
    1.8. Szczególne środki ograniczające
    1.9. Monitorowanie transakcji
    1.10.  Transakcje podejrzane
    1.11. Przekazywanie informacji do GIIF
    1.13. Termin przechowywania danych

    2. Kary dla biura rachunkowego za naruszenie ustawy

    3 . Kontrola GIIF

    4. Wzory dokumentów

    Wzory dokumentów

    1. Wzór uchwały zarządu
    2. Wzór powierzenia obowiązków z zakresu AML
    3. Wewnętrzna regulacja o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy
    4. Analiza oceny ryzyka AML
    5. Oświadczenie o beneficjencie rzeczywistym
    6. Oświadczenie PEP
    7. Rejestr transakcji podejrzanych
    8. Zawiadomienie odnośnie transakcji podejrzanej

    O Autorach

    Wojciech Kapica ekspert w zakresie regulacji sektora finansowego, systemów zgodności (compliance) oraz etyki w działalności instytucji finansowych; współkierujący departamentem prawa rynku finansowego w kancelarii SMM Legal Maciak Mataczyński Adwokaci Sp.k.; specjalizuje się w prawie bankowym, rynku kapitałowego i ubezpieczeń, polityce nadzorczej i ładzie korporacyjnym w podmiotach nadzorowanych; autor kilkudziesięciu publikacji i twórca wielu autorskich szkoleń dotyczących regulacji bankowych, ubezpieczeniowych i przeciwdziałania praniu pieniędzy; redaktor i współautor książki Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Praktyczny przewodnik (2018) oraz Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Komentarz (2019).

    Marta Wysocka-Fronczek prawnik, certyfikowany compliance oficer, ekspert w dziedzinie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w obszarze przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu i compliance w instytucjach finansowych. Specjalizuje się również w zagadnieniach corporate governance, kontroli wewnętrznej, compliance, audytu wewnętrznego, zarządzania ryzykiem i whistleblowingu.

    W Legalis Księgowość Kadry Biznes znajdziesz więcej przydatnych publikacji, wzorów i aktualności.

    Odbierz bezpłatny dostęp!
    Pełna wersja Legalis Księgowość Kadry Biznes bezpłatnie na 14 dni!

    Zadzwoń:
    22 311 22 22
    lub wypełnij formularz.

    W bezpłatnym dostępie 3 PYTANIA
    do ekspertów Poradni eksperckiej

    W polu numeru telefonu należy stosować wyłącznie cyfry (min. 9).

    Wyślij

    * Pola wymagane
    Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo C.H.Beck sp. z o.o., Warszawa, ul. Bonifraterska 17, kontakt: daneosobowe[at]beck.pl. Dane przetwarzamy w celu marketingu własnych produktów i usług, w celach wskazanych w treści zgód, jeśli były wyrażane, w celu realizacji obowiązków prawnych, oraz w celach statystycznych. W sytuacjach przewidzianych prawem, przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.


    Testowy, bezpłatny dostęp na okres do 14 dni. Oferta kierowana jest do biur rachunkowych, firm (w tym jednoosobowych działalności gospodarczych) i instytucji.