Ustawą z 19.9.2008 r. o zmianie ustawy – Prawo o aktach stanu cywilnego oraz ustawy o opłacie skarbowej (Dz.U. Nr 82, poz. 1121) dodano do przepisów dotyczących akt stanu cywilnego art. 6a, który wskazuje podstawowe wymogi, jakie spełniać musi osoba zatrudniona na stanowisku kierownika urzędu stanu cywilnego oraz zastępcy kierownika urzędu stanu cywilnego. Może to być osoba, która:
Zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy nowelizującej, wymogów dotyczących wykształcenia (wskazanych powyżej w pkt 5) nie stosuje się przez 6 lat od dnia wejścia w nowelizacji (tj. liczonych od 29.10.2008 r.) w stosunku do osób, które były zatrudnione na stanowisku kierownika USC lub zastępcy kierownika USC w dniu wejścia w życie tej ustawy. Okres 6 lat upływa 29.10.2014 r. Wynika z tego, że po tym dniu osoby, które nie uzupełniły wykształcenia (podkreślmy – dotyczy to tylko tych kierowników i zastępców kierowników, którzy byli zatrudnieni w USC na tych stanowiskach 29.10.2008 r.) przestają spełniać podstawowe warunki zatrudniania na tym stanowisku. Oznacza to konieczność rozwiązania umowy o pracę lub przeniesienia na inne stanowisko (porozumienie zmieniające lub wypowiedzenie warunków pracy lub płacy).
* Pola wymagane
Zasady przetwarzania danych osobowych: Administratorem danych osobowych jest Wydawnictwo C.H.Beck sp. z o.o., Warszawa, ul. Bonifraterska 17, kontakt: daneosobowe[at]beck.pl. Dane przetwarzamy w celu marketingu własnych produktów i usług, w celach wskazanych w treści zgód, jeśli były wyrażane, w celu realizacji obowiązków prawnych, oraz w celach statystycznych. W sytuacjach przewidzianych prawem, przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.